Hea teada

Hotellid

Hotelle on ühesuguste kriteeriumide alusel võimatu klassifitseerida, sest hindamise alus on riigiti väga erinev. Kõige üldisemalt sõltub hotelli kategooria tubade suurusest ja varustusest, hotelli teenuste kvaliteedist ja osutatavate teenuste hulgast. Nõuded
kategooriatele ja nende nõuete tõlgendus erineb maade lõikes. Märgime iga hotelli ametliku kategooria ära hotelli kirjelduse juures. Kui kirjelduses ei ole seda märgitud, tähendab, et hotellil ei ole välismaal kehtivat ametlikku kategooriat.
Mõnedel hotellidel (nt. Türgis) on nn „ametlik hotellikategooria” alles riigi turismiametist taotlemisel. Samas vastavad nende hotellide poolt pakutavad teenused taodeldavale kategooriale. Kataloogides on hotelle kirjeldatud üksikasjalikult ja täpselt, paraku jäävad muutused, mis leiavad aset pärast kataloogi ilmumist, kirjeldustes kajastamata. Mõnikord võib hotelli kategooria muutuda pärast kataloogi ilmumist, kuna kategooria määratakse teatud ajavahemikuks, mille lõppedes klassifitseeritakse hotell ümber. Reisikorraldaja ei vastuta selliste ebatäpsuste eest. Juhul, kui Teie hotellivalik sõltub ühest konkreetsest tingimusest või teenusest (näiteks soojendusega bassein või 24h toateenindus), palume enne broneerimist täpsustada vastava teenuse olemasolu Teie reisi perioodil.Kataloogides kirjeldatakse harilikult üksnes hotelli infrastruktuuri kuuluvaid objekte. Kataloogis viidatakse mitmete hotellide kodulehtedele Internetis. Sealse teabe ettevalmistamise ja uuendamise eest hoolitseb hotelli administratsioon. Reisikorraldaja ei vastuta hotellide veebilehtedel oleva informatsiooni eest. Reisikorraldaja kataloogis ja internetilehel avaldatud hotellitubade pildid võivad erineda tegelikest nii suuruse kui kujunduse poolest. Varieeruda võib ka rõdu ja basseini suurus ning kuju.

Teenused hotellis
Kataloogides/veebis on informatsioon hotellides turismihooajal pakutavate teenuste ja meelelahutuse kohta. Hooaja alguses ja lõpus võib pakutavaid teenuseid ja korraldatavaid meelelahutusprogramme olla vähem kui kataloogis kirjas (nt. võib osa restorane olla suletud). Meelelahutusprogrammide korraldamise sageduse ja korra määrab hotelli administratsioon. Kahjuks ei ole võimalik kataloogis/veebis üles lugeda kõiki teenuseid, mille eest klientidel tuleb täiendavalt tasuda. Samuti võib hooaja jooksul tulla muudatusi selles, milline teenus on tasuta, milline mitte. Näiteks võetakse tavaliselt numbritubades või hotelli vastuvõtulauas olevate seifide kasutamise eest lisatasu. Paljudes hotellides võetakse lisatasu ka külmkapi ja minibaari eest. Minibaari jookide eest tuleb tasuda arve alusel, mille hotelli administratsioon esitab kliendi lahkumisel. Enamik hotelle võtab vastu krediitkaarte, kuid kaarditerminalide töö võib vahel olla häiritud. Et vältida kiirustamist lahkumispäeval, soovitame lõpparve tasuda aegsasti. Jookide sortimendi minibaaris määrab hotelli administratsioon. Oma toidu ja joogi hoidmine külmkapis, minibaaris ja hotellitoas on tavaliselt keelatud. Sõltuvalt hotellist võib olla tasuline ka toas olev kliimaseade. Paljudes hotellides on vaja eraldi maksta vaba aja teenuste, näiteks tenniseväljaku, piljardi, sauna, mullivanni, jõusaali jms. kasutamise eest. Soovitame alati enne reisileminekut tervisekindlustuse osta. Paljudes hotellides on võimalik saada arstiabi. Tavaliselt on arst hotellis kohal paar tundi päevas või kutsutakse ta vajadusel hotelli. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Seetõttu on õnnetusjuhtumi või haigestumise korral soovitav pöörduda esindajate poole, kellel on kohalike arstide andmed. Tutvuge kindlasti hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Hotellide restoranid ja baarid töötavad vastavalt hotelli administratsiooni poolt kehtestatud graafikule. Rannas ja basseini ääres asuvate kohvikute, restoranide ja baaride lahtiolek sõltub ilmastikutingimustest. Basseinide lahtioleku ning veelõbustuste töötamise aja määrab hotelli administratsioon. Samuti on ainult hotelli pädevuses otsustada basseinide soojendamise periood (kui küttesüsteem olemas on). Levinumad toatüübid hotellides on ühe- ja kahekohalised toad, apartemendid ning stuudiod.

Hotellide tüübid:

Apartmendid
Neis majutuskohtades on põhirõhk väljas olemisel ja iseteenindamisel. Tavaliseks toatüübiks on stuudio kööginurga, magamisasemete ja istumisnurgaga või 1- ja 2- toalised apartmendid. Vastuvõttu tavaliselt pole, hommikusööki ei pakuta ning sageli ka ei koristata iga päev. Populaarne majutustüüp Kreekas ja Hispaanias.

Apartmenthotell
Toa tüübid on samad, mis apartmentide puhul. Küll aga on olemas lisateenused. Vastuvõtt on olemas, kuid töötab mõned tunnid päevas; harilikult on olemas ka restoran, baar, bassein ja mõningased sportimisvõimalused. Koristatakse tavaliselt piiratult.
Apartmenthotellide tärnide arvu ei saa üks-ühele võrrelda klassikalise tärnisüsteemiga.

Kuurorthotell
Kuurorthotelli tärnide arv ei vasta samuti tihti maailmapraktikale. Põhjus on selles, et puhkuse sihtkohtades pannakse põhirõhk jälle hotelli teenustele ja puhkevõimalustele, mitte arhitektuurile, vaatele või tubade sisustusele. Kuurorthotellid on lõunamaades tavaliselt üsna lihtsa sisustusega ja kivipõrandatega, millel on oma praktiline väärtus – puhtuse hoidmine – kuna kivipõrandat on kõige lihtsam koristada.

Kõik hinnas hotell
Suurt rõhku pannakse taas peamiselt teenustele. Kõik hinnas on väga mugav majutusvariant peredele, sest teenused on suurelt osalt hinna sees ja puhkuse kulud on seetõttu hõlpsamini ette planeeritavad. Klassikaline kõik hinnas kontseptsioon sisaldab kolme söögikorda päevas, vahepealseid suupisteid ja (k.a. alkohoolseid) jooke. Alkohol on siiski tavaliselt kohalikku päritolu ja importjoogi eest tuleb eraldi maksta. Kõik hinnas võib erinevatel maadel tähendada erinevaid asju. Kõik hinnas hotellis võib
toateeninduse kättesaadavus olla piiratud ning sageli ei lubata toas hoida oma toiduaineid ega toitu restoranist tuppa kaasa võtta.

Klassikaline linnahotell (ärihotell)
Linnahotell on majutusasutus, mis on mõeldud igat tüüpi reisijate jaoks, mitte ainult puhkajatele. Tavaliselt on hinna sees vaid hommikusöök. Hotellis on olemas restoran ja baar, kus toidud ja joogid on kallimad kui tänaval. Väga levinud majutusliik
väiteks ringreiside ja linnareiside puhul.

Loteriimajutus – lihtne väheste mugavustega kuurorthotell (Horvaatia puhul ka näiteks eramajutus), mis ei pruugi olla mõni kataloogis olevatest hotellidest. Hotell võib mõnikord paikneda mererannast eemal. Loteriimajutuse puhul võib hotell asuda ka mõnes kuurordis, mida ei ole kataloogis kirjeldatud. Seda tüüpi majutuse korral selgub hotelli nimi, asukoht jms. tavaliselt üks päev enne reisi, mõnikord ka alles lennujaamas enne väljalendu või kohapeal. Tubades on olemas dušš või vann, WC, võib
olla ka rõdu.
Loteriimajutus */**/***/****/***** – mõnikord on eripakkumise või viimase minuti pakkumisega võimalik saada kohad teatud kategooria hotelli, mille nimi ei ole eelnevalt kindlaks määratud. Sel juhul on reisidokumentides märgitud mitte hotelli nimi, vaid üksnes sihtkoha hotelli kategooria ja toitlustamise tüüp. Reisikorraldaja kohustub sellisel juhul reisijad majutama mis tahes vastava kategooria hotelli. Selle hotelli ega kuurordi, milles hotell asub, kirjeldust ei pruugi Novatoursi kataloogis olla.

Majutamine
Kahekohalises standard-hotellitoas võib hotelli sisustusest sõltuvalt olla nii üks kaheinimesevoodi kui ka kaks eraldi voodit. Üldjuhul puuduvad hotellides kolmekohalised toad. Kui on tellitud koht kolmandale või neljandale reisijale, siis pannakse kahekohalisse tuppa lisavoodi (võib olla ka kokkupandav, välivoodi tüüpi ase),diivan või lahtikäiv tugitool-voodi. Lisavoodi võib olla tavavoodist ebamugavam. Lisatasu eest, mis makstakse tavaliselt otse hotelli, on sõltuvalt hotellist võimalik laenutada ka lapsevoodi. Hotelli administratsioon majutab reisijad saabumise päeval vabadesse tubadesse vastavalt tellitud toatüüpidele oma äranägemise järgi. Merevaatega toa garanteerib hotell vaid juhul, kui on kehtestatud vastav lisamaks merevaate eest ja reisija on selle ka tasunud. Reisija erisoove hotellitoa osas, näiteks mingi kindel korrus, kõrvuti toad, merevaade (juhul, kui ei ole lisatasu) jne, saab hotelli administratsioon täita vaid võimaluse korral ja meie ei saa seda tagada. Tuleb silmas pidada, et hotellid võivad merevaateks nimetada ka seda, kui vaade merele on osaline või meri on kaugelt näha. Ka sellise piiratud merevaate eest võib hotell nõuda lisatasu. Kataloogis märgitud tubade mõõtmed hõlmavad ka rõdu ja vannituba.

Hotellipäevad
Saabumisel on hotellipäeva algus kella 14.00-18.00, lahkumisel on hotellipäeva lõpp kella 10.00-12.00. Toast tuleb koos pagasiga lahkuda enne kella 10.00–12.00. Tuba tuleb keskpäeval vabastada ka siis, kui äralend on öösel. Hotellist väljakirjutamise tingimustest teatavad Teile esindajad või hotelli administratsioon. Pärast hotellitoast lahkumist võib pagasit hoida hotelli käsipakkide hoiuruumis või selleks ettenähtud toas. Võimaluse korral saab hotelli administratsioon majutada kliente varem või pikendada numbritoast väljakolimise aega. See teenus on reeglina lisatasu eest, mille eest tasumise
kohustus lasub kliendil, kui ta late check- out või early check- in teenuse tellib.

Toitlustamine hotellides
Hinnakirjas on iga hotelli juurde märgitud toitlustamise tüüp: söökideta, hommikusöögiga, hommiku- ja õhtusöögiga, mõnes kohas lõuna- ja õhtusöögiga, hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiga või „kõik hinnas”. Toitlustamise tüüp on märgitud hotelli kirjelduses. Toitlustatakse kindlatel kellaaegadel hotelli restoranis. Juhul, kui kliendid lahkuvad hotellist väga vara hommikul või saabuvad hotelli hilja õhtul ja soovivad seega süüa teistel kellaaegadel, on enamikus hotellidest võimalik tellida toidupakk varajase hommikusöögiga või hilise õhtusöögiga. Mõnedes hotellides toidupakke ei anta, aga avatakse kliendi soovidele vastu tulles restoran varaseks hommikusöögiks või hiliseks õhtusöögiks. Sellise tellimuse eest võetakse mõnikord lisatasu.
Kui toitlustamise liik on rootsi laud, siis tähendab see, et toidu kogus ei ole piiratud. Mõnikord tuleb valida üks põhiroog mitmest pakutavast. Kontinentaalse hommikusöögi menüü koosneb teest ja/või kohvist, mahlast või morsist, keedisest, võist ja saiakesest. Kahe- ja kolmetärnihotellides pakutakse enamasti kontinentaalset hommikusööki, neist üksikutes võib olla valikus ka üht-kaht sorti vorsti ja juustu, keedetud muna või omlett, kurk ja tomat. Nelja- ja viietärnihotellide hommikusöök on tavaliselt veidi rikkalikum. Joogid lõuna- ja õhtusöögi juurde on lisatasu eest. „Kõik hinnas“ (all inclusive) hotelli puhul on toitlustamine vähemalt kolm korda päevas, lisaks sellele on enamjaolt tasuta ka sealsed kohalikud karastus- ja alkohoolsed joogid. Hotell võib hooaja vältel muuta tasuta ja lisatasu eest pakutavate teenuste, jookidesöökide jms nimekirja, informeerimata sellest reisikorraldajat. Toitlustusteenuste osutamise korra ja aja (kus ja millal pakutakse teatavaid toitlustusteenuseid), söökide ja jookide valiku teeb hotelli administratsioon sõltuvalt riigi eripäradest, hotelli kategooriast jm. Reeglina ei kuulu värskelt pressitud mahlad ja jäätis hinna sisse. Samuti võivad olla teatud hotellides ka „kõik hinnas” süsteemi puhul siiski piiratud ka alkohoolsete jookide kogused ja lisaraha võidakse nõuda näiteks jää eest joogi sees. Ka võib hotell kehtestada “kõik hinnas” süsteemile ajalised piirangud, näiteks lõpetada paketi “kõik hinnas”, õhtul kell 22.00 ja sealt edasi peab klient ise oma jookide ja söökide eest tasuma. Mõnedes hotellides võib olla ka alkoholi pakkumine ajaliste piirangutega. Seetõttu palume saabumisel vastav informatsioon hotelli administraatoriga täpsustada. „Kõik hinnas pluss” (ultra all inclusive) hotellides kehtivad samad tingimused nagu „kõik hinnas” toitlustamise puhul. Lisaks pakutakse ka imporditud alkohoolseid jooke (klaasiga). Reisikorraldaja ei saa garanteerida, et hotellides pakutava alkoholi (ka import) kvaliteet vastab Euroopa kvaliteedinõuetele. „Kõik hinnas pluss” teenus on tavaliselt pikendatud ajaga ning jooke või hotelli teenuseid on võimalik saada kuni kella 2-3:00-ni. Tavaliselt on keelatud kööginurgata tubades toiduaineid (k.a. joogivesi) hoida ja toitu valmistada. Keelatud on ka sööki ja jooki (k.a. joogivesi) väljastpoolt hotelliterritooriumile sisse tuua. Nendes hotellides, kus on lubatud kohvi ja teed valmistada (sellekohane teave on
hotellikirjelduses), on saabumise päeval olemas teatud kogus kohvi ja teed, mille varusid hiljem ei täiendata.
Madalama kategooria hotellid ei pruugi klientidele anda kaasa pakitud hommikusööki, kui klient lahkub hotellist varem kui ametlik väljakuulutatud hommikusöögi aeg. Kõikides hotellides tuleb see teenus tellida klientidel endil. Sageli küsitakse ka kõrgema kategooria hotellides kaasapakitava hommikusöögi eest lisaraha. Jõulu- ega uusaastaõhtul ei korralda enamik hotellidest eriprogrammi. Hotellikülastajatele pakutakse üldjuhul pidulikku õhtusööki.

Seif hotellis
Hotell ja Reisikorraldaja ei vastuta hotellituppa jäetud väärisesemete, raha ega dokumentide eest. Soovitame alati rentida väärisesemete, raha ja reisidokumentide hoidmiseks seifi, mis asub hotellitoas või vastuvõtuletis. Lisaks soovitame hotellituppa jäetavad esemed lukustatavates kohvrites hoida.

Tubade koristamine
Tubade koristamise ajal pühitakse ja pestakse põrand, puhastatakse vaipkate tolmuimejaga, korrastatakse vannituba ja WC, viiakse välja prügi ning tehakse üles voodid. Kõrgema kategooria hotellides (viietärnihotellides) koristatakse tube iga päev, madalama kategooria hotellides (kahe- ja kolmetärni-, vahel ka neljatärnihotellides) üks-kaks  korda nädalas. Voodipesu ja käterätikuid vahetatakse üks-kaks korda nädalas. Kööginurgaga tubades tuleb köök ise koristada.

Kliimaseade
Hotellides võib kliimaseade olla tsentraalne või kohalik. Tsentraalset kliimaseadet ehk konditsioneeri juhitakse hotelli keskjuhtimispuldilt. See töötab sõltuvalt hotellist kas ööpäev läbi või lülitatakse sisse mõneks tunniks ööpäevas. Hoiatame turiste, kes ei ole palavusega harjunud, et sellisest ventilatsioonisüsteemist sageli ei piisa. Samuti tuleb temperatuuri valikul olla tähelepanelik, et vältida külmetushaigusi. Kohalikku toakonditsioneeri saab reguleerida oma toas. Palavatel päevadel võib konditsioneer alandada toatemperatuuri mitmete kraadide võrra. Tavaliselt lülituvad klientide äraolekul nii kohalikud kui tsentraalsed konditsioneerid automaatselt välja. Madalama kategooria hotellides kujutab kliimaseade endast tihti toas olevat kasti, mis töötab vaevaliselt ja häälekalt. Konditsioneerid töötavad hotellides kindla graafiku järgi (sõltuvalt ilmast, aastaajast jne),
mille on paika pannud hotelli administratsioon. NB! Vastavalt Tuneesia valitsuse kehtestatud reeglitele ei tööta konditsioneerid
hotellitubades talveperioodil - oktoobri lõpust kuni aprilli lõpuni.

Vesi
Me ei soovita juua kohalikku kraanivett. Bakteritega saastatud või tugevalt klooritatud vesi võib kahjustada tervist ning tekitada kõhuhädasid. Soovitame juua pudelivett.

Elekter
Lõunamaade hotellides võib esineda elektrikatkestusi. Kõikjal pole vooluvõrgus  ühesugune pinge (125 V või 220 V), seepärast pöörake alati tähelepanu juhenditele, mis tavaliselt asuvad vannitoas. Kui hotellis on kolmeharulised pistikud, saab võimaluse korral adapterit laenutada hotelli vastuvõtuletist. Selle võite ka kodust kaasa võtta. Soetades adapteri enne reisi, väldite võimalikke ebamugavusi reisil.

Müra
Paljud pakutavatest hotellidest asuvad kuurortide keskuses, kus restoranid,kohvikud ja diskoteegid töötavad varahommikuni. Lisaks toimuvad turismihooajal sageli paljude hotellide territooriumil hommikuni kestvad meelelahutusüritused. Kesklinnas võib häirida ka sõidukite müra. Hotelli administratsioon vastutab rahu eest hotellis, kuid ei saa mõjutada mürataset hotellist väljaspool. Soovitame neil, kes kindlasti tahavad puhkuse ajal vaikust ja rahu, tutvuda põhjalikult meie kataloogis esitatud hotellide kirjeldustega ja nende põhjal valida hotell vaiksemas kohas, keskusest ja lärmakast meelelahutusest kaugemal.

Tervis, vaktsineerimine
Reisijal on soovitav omada tervisekindlustuspoliisi, mis tagab välismaal vältimatu arstiabi eest tasumise ja kindlustusjuhtumiga kaasnevate täiendavate kulude katmise. Tutvuge hoolikalt oma kindlustuspoliisi tingimustega. Välismaal kehtiva tervisekindlustuspoliisi saab osta reisibüroodest või kindlustusseltside esindustest. Enne väljasõitu eksootilistesse maadesse soovitame vaktsineerimise asjus arstiga konsulteerida. Vaktsineerimise eest peab hoolt kandma ja selle eest tasuma reisija ise.
Lisainfot vaktsineerimise kohta saab Lääne Tallinna Keskhaigla Merimetsa nakkuskeskusest aadressil Paldiski mnt 62, Tallinn. Info tööpäevadel 9:00-17:00 telefonil Infot erinevate riikide kohta saab ka internetiaadressil http://www.who.int/countries/en.
Haiguse või õnnetusjuhtumi korral pöörduge lähimasse arstiabipunkti, haiglasse või kutsuge hotelliadministraatori kaudu arst. Kõik kohalikud meditsiiniasutused ei tee kindlustusfirmadega koostööd, seetõttu võib juhtuda, et peate osutatud arstiabiteenuste eest tasuma kohapeal. Nõudke arstiabi saamisel järgmisi dokumente: diagnoosiga arstitõend, arsti allkirja ja pitsatiga kinnitatud raviteenuste arved, ravimiretseptid ja väljastatud ravimi kviitungid. Haiglaravi, transpordi ja kiirabiteenuse eest saate hüvitist,
kui olete kindlustatud ja pöördute õigeaegselt kindlustusseltsi poole (aadresse vt poliisilt), mis vastutab Teie ravi ja ravihüvitiste eest. Lugege hoolikalt kogu poliisis esitatud informatsiooni – kulutuste hüvitamise kord on kindlustusseltsiti erinev.

Pass
Välismaale saab sõita ainult kehtiva passiga. Reisija peab ise kontrollima oma passi jamuude reisidokumentide kehtivust ning vastavust nõuetele. Pass, mille kehtivusaeg lõppeb reisi ajal, loetakse kehtetuks. Paljud riigid nõuavad, et pass kehtiks vähemalt kuus kuud pärast reisi lõppu (mõnikord nõutakse, et 12 kuud). Soovitame sellised nõuded aegsasti välja selgitada ja vajadusel endale uus pass hankida. Selle kohta saab täpsemat informatsiooni kodakondsus- ja migratsiooniametist. Kõikidel lastel peab välisriiki sõitmisel olema kehtiv pass. Uutesse passidesse lapse andmeid enam ei kanta. Kui alla 15-aastane laps reisib välisriiki koos lapsevanemaga, kellele on väljastatud pass enne 2000. aasta 1. jaanuari ja kelle passi on kantud lapse andmed ning üle 7-aastase lapse puhul ka pilt, siis pole lapsel passi tarvis. Alates 15-aastast peab lapsel olema oma pass.
Sihtkohamaade seadusandlusest tulenevalt kehtivad hinnad reisijatele, kes omavad Eesti kodakondsust või elamisluba. Reisijatele, kellel ei ole Eesti passi või kehtivat elamisluba, võidakse mõnede sihtkohtade hotellides kehtestada kallimaid hindu. Teiste riikide kodanikel palume enne reisi tellimist täpsustada hinnad oma reisikonsultandi juures.

Viisad
Reisikorraldaja ei vastuta selle eest, kui klient ei saa viisa puudumise tõttu reisile minna, ega nende otsuste eest, mille reisija suhtes langetavad migratsiooni- ja piirivalvetöötajad.

Turismi- ja ökomaks
Mõnedes sihtkohtades peab maksma turismi- või ökomaksu. Maks tuleb tavaliselt tasuda hotelli sisseregistreerimisel.

Eestis kehtiv laste välismaale sõidu kord
Kuni 18-aastaste laste tervise, elu, õiguste ja seaduslike huvide kaitse eest vastutavad vanemad, hooldajad või isikud, kes on volitatud last saatma. Kui laps sõidab välismaale koos ühe või mõlema vanemaga, peab lapsel olema kehtiv pass. Kui laps sõidab
välismaale ühe vanemaga, siis ei nõuta teiselt vanemalt kirjalikku nõusolekut. Täpsemat infot saab piirivalveameti kodulehelt http://www.pv.ee .

Lisavoodil majutuva reisija soodustus
Kolm täiskasvanut saavad majutuda kahekohalisse hotellituppa, kui sinna on võimalik paigutada lisavoodi. Sel juhul tehakse lisavoodil majutujale hinnasoodustust. Juhime tähelepanu sellele, et reeglina majutatakse kahekohalistesse tubadesse.

Üksinda reisijad
Kui reisite üksi, tuleb teil tasuda vastavalt hinnakirjale hinnalisa ühekohalise toa eest. Ühekohalised toad võivad olla mõõtmetelt väiksemad kui standardsed kahekohalised. Üks täiskasvanu, kes reisib koos lapsega, võib broneerida ühekohalise toa. Sellisel juhul paigutatakse sinna lapsele lisavoodi ja lapsele antakse hinnasoodustust. Maksnud ühekohalise toa eest, võib mõnes hotellis enda käsutusse saada ka kahekohalise toa.

Allahindlused lastele
Laste hinnasoodustuse põhimõtted on enamikul lennukompaniidel ja hotellidel sarnased. Reisi tellimisel tuleb kindlasti lisaks lapse nimele teatada lapse täpne sünniaeg. Kui laps saab reisi ajal 2-aastaseks, siis lennufirma loeb ta kaheaastaseks lapseks. Alla 2 aastane laps sõidab tasuta. Kui tal on oma pass, peab talle vajadusel muretsema viisa. Alla 2-
aastastele lastele ei ole lennukis eraldi istekohta ette nähtud ja tema arvele ei saa registreerida ettenähtud kaalus pagasit. 2-aastane laps, nagu täiskasvanugi, saab oma istekoha ja tasuta pagasiveo normi. Kahe vanemaga reisivatele ja ühes toas majutuvatele lastele antakse soodustusi vastavalt hinnakirjale. „Vanus alates“ tähendab, et soodustus kehtib märgitud vanusest alates. „Vanus kuni“ tähendab, et märgitud vanuse täitumisel enne reisi või reisi ajal soodustus ei kehti. Ühe lapsega reisiv perekond saab soodustuse, kui majututakse kaheses lisavoodiga toas. Lapse vanus, milleni soodustus on kohaldatav, näidatakse ära hinnakirjas.

Väljalennuaeg
Kontrollige alati tšarterlendude väljumisaegu. Reisikorraldaja poolt toodud lennuajad on orienteeruvad. Ka piletile märgitud aeg võib mõnel juhul (halvad ilmastikutingimused, ootamatult ilmnenud tõrked lennuohutuses, lennureisi toimumist takistavad streigid jmt) muutuda. Väljalennuaeg tuleb hiljemalt päev enne väljalendu kindlasti üle kontrollida Tallinna lennujaama infotelefonilt 6058888. Kohapeal saab seda küsida esindajate käest. Täpse lennuaja leiab ka hotellis olevast infokaustast või infotahvlilt.

Hilinemine
Kõik lennufirmad on huvitatud sellest, et väljakuulutatud sõiduplaanist kinni pidada. Siiski võib esineda hilinemisi.
Reisikorraldaja ei vastuta planeeritud lennuaegade muutumise või lennukitüübi vahetamise eest, kui need leiavad aset Reisikorraldajast sõltumatutel asjaoludel. Lendude hilinemise puhul rakendatakse Euroopa Komisjoni regulatsiooni Nr. 261/2004,
mis reguleerib hüvitamist ja reisijatele abi osutamist lennureisist mahajätmise, lennu
tühistamise ja pikkade viivituste korral.

Transport lennuväljalt hotelli ja tagasi
Reisikorraldaja korraldab sihtkohta saabumise päeval reisijate transpordi lennuväljalt hotelli jalahkumise päeval hotellist lennuväljale. Lennuväljal võib tekkida viivitus sõltuvalt liikluse tihedusest lennuvälja parkimisplatsidel ning sellest, kui kiiresti reisijad piiripunkti läbivad ja lennujaamast väljuvad. Sõidetakse kas bussi või taksoga. Üldjuhul abistab kliente Reisikorraldaja või välismaise partnerfirma esindaja. Palume kontrollida hotellis tagasisõidu aega hiljemalt päev enne lahkumist.
Ainult lennupileti ostmise korral transport lennuväljalt peatumispaika ja tagasi lennujaama pileti hinna sisse ei kuulu!

Registreerimine lennujaamas
Kui ei ole teisiti märgitud, siis tuleb lennujaamas olla hiljemalt kaks tundi enne lennuki väljumist, et check-in´i ja passikontrolli läbimiseks oleks piisavalt aega. Pärast pagasi registreerimist antakse reisijale lennukile minekuks pardakaart. Seejärel tuleb läbida piirikontroll, kus kontrollitakse dokumente ja turvakontroll, kus vaadatakse läbi käsipagas. Reisikorraldaja ei vastuta selle eest, kui klient oma süül hilineb või ei saabu lennujaama. Täpset informatsiooni lennuaegade kohta saab lennujaamast või reisibüroost.

Pagas
Igal reisijal (v.a ilma oma istekohata alla 2-aastased lapsed) on õigus kaasa võtta sihtkohast ja lennufirmast sõltuvalt 15-20 kg pagasit ning lisaks käsipagasit raskusega kuni 5 kg. Reisikorraldaja ei vastuta reisija pagasi registreerimise eest. Selle eest peab reisija ise hoolt kandma. Iga lisakilogrammi eest tuleb täiendavalt maksta. Lisamaksu suurus sõltub lennufirmast ja lennu kestusest. Kõikidel lendudel ei pruugi saada pagasimäära suurendada. Pagasi hulgas ei tohi olla kergesti purunevaid või väga väärtuslikke esemeid. Kui sellised esemed on registreeritud pagasi hulgas, vastutab nende esemete purunemise või kadumise eest reisija. Ohtlike esemete (relvad jms) olemasolust kohvris tuleb kindlasti informeerida lennuohutusteenistuse töötajaid. Käsipagasis on rangelt keelatud vedada potentsiaalselt ohtlikke esemeid (näiteks käärid, liigend- ja muud noad, maniküüritarbed). Kõik käsipagasis olevad vedelikud (s.h. hambapasta, kreemid jms) peavad mahtuma ühte ühe liitri suurusesse läbipaistvasse suletavasse kilekotti (nn minigrip kotid). Kilekotti paigutatavate vedelike pakendite individuaalne maksimumsuurus on 100ml. Kui reisi ajal läheb pagas kaduma või saab kahjustada, siis tuleb sellest kohe pärast kohalenõudmist teatada lennujaama pagasiteenistusele ning esindajale. Pagasiveo eest vastutab lennufirma, Reisikorraldaja sellistel juhtudel vastutust ei kanna.

Lennufirma vastutus
Lennufirma vastutus on kehtestatud 12. oktoobril 1929. a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsiooniga; 1955. a Haagi protokolliga 12. oktoobril 1929. a Varssavis allkirjastatud rahvusvaheliste õhuvedude reeglite ühtlustamise konventsioonis tehtud muudatustest; 28. mail 1999. a Montrealis allkirjastatud rahvusvahelise õhuveo nõuete ühtlustamise konventsiooniga ning Euroopa Parlamendi ja nõukogu määrusega (EÜ) nr 889/2002begin_of_the_skype_highlighting              889/2002      end_of_the_skype_highlighting, 13. mai 2002, millega muudetakse nõukogu määrust (EÜ) nr 2027/97 lennuettevõtja vastutuse kohta õnnetusjuhtumi puhul; samuti riiklike seaduste, nende lisade ja täiendustega. Harilikult saab vedaja vastutust määratlevate ja piiritlevate õigusaktide kehtivaid tekste soetada iga lennuettevõtte kontoris. Näiteks kui pagas läheb kaduma või on viga saanud, peab reisija esitama lennufirma pagasiteenindusele juhtunu kohta kirjaliku avalduse. Avaldus tuleb esitada seitsme päeva jooksul alates pagasi kadumisest või vigastatud pagasi vastuvõtmisest. Kõige eest, mis võib juhtuda reisijaga lennu ajal, st pärast passikontrolli läbimist, vastutab lennufirma. Lennuki hilinemise, reisi ärajäämise või sõiduplaani muutumise korral tellijast (reisikorraldajast) sõltumatutel asjaoludel vastutab reisija ees lennufirma. Reisija saab toetuda oma nõudmistes kohalike lennufirmade eeskirjadele, mis selliseid juhtumeid reguleerivad, ja rahvusvahelistele normidele. Lisaks sellele saab iga lennufirma esindusest küsida kehtivat Varssavi konventsiooni teksti. Lennufirmal on õigus vajaduse korral korrigeerida lennuaegu, kasutada teiste vedajate teenuseid, muuta lennukitüüpi ja muuta või ära jätta planeeritud peatusi. Lennufirma võib muuta lennukitüüpi ja lennuaega ette hoiatamata. Rõhutame, et klient ei saa nõuda Reisikorraldajalt kompensatsiooni kahju eest, mis on põhjustatud lennuki hilinemisest, reisi ärajätmisest või muutmisest, kui see ei ole aset leidnud Reisikorraldaja otsese tegevuse tulemusel.

Turvalisus
Soovimatu tähelepanu vältimiseks soovitame järgida tavapäraseid ettevaatusabinõusid ning riietuda väljaspool rannakuurorte kohalikke tavasid arvestades. Hotellis soovitame raha, dokumente ja väärisesemeid hoida seifis. Kindlasti tuleb oma kaasaskantavate väärisasjadega (rahakotid, foto- ja videokaamerad jms) olla äärmiselt ettevaatlik ka rahvarohketes paikades nagu avalikud rannad, turud, kaubanduskeskused, ööklubid jne.

Pretensioonid
Kui klient leiab, et reisilepingus märgitud teenuseid ei osutata või osutatakse ebakohasel viisil, tuleb pretensioon esitada Reisikorraldaja esindajale reisi ajal, sest arusaamatusi on kohapeal palju lihtsam lahendada. Kui Reisikorraldaja esindaja keeldub probleemile lahendust otsimast, tuleb pretensioon esitada kohapeal kirjalikult. Kui kaebus esitatakse reisi lõpus, siis ei jää olukorra muutmiseks enam aega. Kui kohapealsete probleemide lahendamiseks ei ole  reisiesindajate poole pöördutud, siis tagasiulatuvalt ei ole kliendil õigus kompensatsiooninõudeks. Juhul, kui arusaamatusi ei saa reisi ajal lahendada, võib pretensiooni esitada kirjalikult kümne päeva jooksul pärast reisi lõppu. Arutamisele võetakse ainult kirjalikult esitatud ja esindaja allkirjaga kinnitatud avaldused, mis on esitatud koos vautšeri ja reisilepingu koopiaga.

Reisikorraldaja ei vastuta kahju eest, mis on tekkinud force majeure’i tõttu. Samuti ei võetavastu pretensioone teenuste suhtes, mida ei ole konkreetse reisi kirjelduses Reisikorraldaja kataloogis ega hinnakirjas. Kui majutamine osutub reisija tellitud hotellis võimatuks, on Reisikorraldajal õigus majutada reisija teise sama kategooria või kõrgema tasemega hotelli. Sellisel juhul ei ole reisijal õigust kompensatsiooni nõuda. Reisijal ei ole õigust esitada pretensioone hotellide osas nn viimase hetke reiside, samuti erikampaaniate reiside puhul. Reisikorraldaja ei kompenseeri hotelli või transpordifirma tegevusest reisijale põhjustatud
kahju, kui need ettevõtted peavad kaebust alusetuks. Reisija peab ise hoolitsema oma asjade ja väärisesemete eest. Reisikorraldaja ei vastuta esemete kadumise eest näiteks hotelli seifist. Vaidlused lahendatakse läbirääkimiste teel. Kui kokkuleppele ei jõuta, siis jõutakse lahendini Eesti vabariigi seadusandluses ette nähtud korras.

Reisil maha unustatud esemetest palume teatada kohe pärast reisi lõppu. Reisikorraldaja võib nõuda tasu telefonikõnede, faksiteadete ja muude teenuste eest, mis on seotud kadunud esemete otsimisega, hoolimata sellest, kas kadunud esemeid õnnestus leida või mite.
Allikas: Novatours